Co oznacza e-commerce?
Termin może brzmieć dziwnie, jednak mamy z nim współcześnie do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko określany handel elektroniczny. Najbardziej znaną jego formą są zapewne sklepy online. To wszelkie sposoby, które sprzyjają podpisywaniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się współczesne urządzenia, jakim jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce wiąże się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to zasadne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie musi odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów internetowych. W licznych przypadkach transakcje handlowe podpisywane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie produktu i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, ma miejsce w sposób standardowy lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania odbywają się tylko i wyłącznie za pomocą Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za niego i w ten sam sposób się zakup otrzymuje. Branża e-commerce bardzo szybko się rozwija, co determinują głównie korzyści, jakie płyną z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla sprzedających. Większe możliwości wyboru, jeżeli chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny posiada też złe strony. Nierzadko tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne sprawdzenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego wlicza się też słaby kontakt ze sprzedawcami i często spóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce funkcjonuje bardzo dobrze.
http://pozycjonowaniebezryzyka.pl